Projektek

TÓVIDÉK PROJEKT

Dávid saját Tisza-tó környéki kistelepülésén szeretne egy hírportált indítani, ami minden fontos történésről beszámol majd a helyieknek.

tovább

NEXTGENAUDIT

Egy speciális vállalati szolgáltatás, az úgynevezett auditálás online lebonyolítására ad lehetőséget a NEXTGENAUDIT megoldása.

tovább

FITMINUTES

Az asztalhoz kötött irodisták átmozgatását tűzte ki célul Komporday Anna projektje, a Fitminutes.

tovább

KULTÚRECEPT

A KultúRecept egy olyan kulturális platform, ami ugyan a járvány alatt született, de békeidőben is izgalmas tartalomgyárként működik majd.

tovább

HÍRFLIP

A Hírflip arra a jelenségre hoz megoldást, hogy a közösségi médiás algoritmusok az érdeklődési körünk alapján megszűrik az elénk kerülő híreket.

tovább

Plastic plan

A Plastic plan csapata az egyik legsúlyosabb környezeti problémára, a műanyaghulladék gyűjtésére és újrahasznosítására mutat frappáns megoldást azzal, hogy a begyűjtött szemétből ők maguk varázsolnak új tárgyakat.

tovább

MYMI

A múzeum ósdi műfaj? Nem a MYMI csapata szerint, akik applikációjuk segítségével üzletileg is fenntarthatóan szeretnék interaktívvá tenni a kiállítótereket.

tovább

NAPRAKÉSZ MÉHÉSZ PROJEKT

Attila ötlete a méhészeknek jelent komoly segítséget. Ha megvalósul a projekt, egy interaktív térkép könnyíti majd meg az egész ökoszisztémánknak fontos munkájukat.

tovább

LAMBA GAMES

Egy zseniálisan egyszerű, tehát zseniális társasjátékötlet megvalósításán dolgozik a Lamba Games csapata, akik az első sikeres lépések után sem szeretnének majd leállni.

tovább

TÓVIDÉK PROJEKT

Rengeteg olyan esemény, ami egy adott település vagy környék életében kifejezetten fontos, nem tud bekerülni az országos médiába. A helyi médiumok mégsem tudják teljesen pótolni ezt az űrt – már csak azért sem, mert általában ritkán és csak nyomtatásban jelennek meg, online nem.

Dávid hetente legalább háromszor frissülő hírportálja Sarud település környékéről számol majd be minden jelentősebb történésről.

NEXTGENAUDIT

Aki belülről lát valamit, az gyakran nem látja a fától az erdőt, vagyis elveszik a részletekben. Az auditálás egy olyan folyamat, ahol egy csapat kívülről érkezve vizsgálja meg egy cég működését, gyakran olyan dolgokat is észrevéve, amihez mindenképp külső nézőpont kellett.

A NEXTGENAUDIT csapata a járványhelyzet alatt észlelte, mekkora igény lenne ennek a szolgáltatásnak az online változatára, ezért nemrég bele is vágtak a megvalósításba.

FITMINUTES

 

Sokak szerint az ülés az új dohányzás. Vagyis majdnem ugyanolyan káros egész nap egy íróasztal mellett görnyedni, mint nikotint szívni. 

A Fitminutes projekt azon dolgozik, hogy javítson az irodisták helyzetén a rendszeres mozgás segítségével. És mivel erre nem sok ideje van egy átlagos munkavállalónak, Anna projektje olyan gyakorlatokat dolgozott ki, amik gyorsan, akár egy asztalnál ülve is elvégezhetőek.

KULTÚRECEPT

A karanténidőszak alatt számos olyan kezdeményezés született, amit akkor is érdemes lesz folytatni, ha életünk visszatér a normális kerékvágásba. 

Ilyen Jókai Ági színész KultúRecept projektje is, ami először tényleg a gasztronómia felől közelített a követőkhöz, azóta azonban számos kulturális tematikájú tartalommal és rovattal is bővült, miközben az alapjain épülő online közösség folyamatosan növekszik.

HÍRFLIP

A modern technológiák véleménybuborékokba zártak minket azzal, hogy az általunk kedvelt tartalmak alapján szűrik a nekünk megjelenő információkat. Vagyis többségében olyan véleményeket látunk, amikkel alapvetően mi is egyetértünk, az ellentétes álláspontok pedig már el sem jutnak hozzánk.

A Hírflip egy olyan platform, ami mesterséges intelligencia segítségével minden megközelítést eljuttat hozzánk, a véleményalkotást pedig csak ez után bízza az olvasóra.

Plastic plan

Mindennapi rutin, hogy bedobunk a szelektív kukába egy PET-palackot. De azt tudjuk, hogy ez után mi történik? A Plasticplan projektje azzal hozza közel az újrahasznosítás témáját az emberekhez, hogy a palackok begyűjtése után ők maguk dolgozzák fel ezt az értékes „nyersanyagot”. 

A hulladékműanyagból olyan mindennapi tárgyakat gyártanak, mint a poháralatét vagy a gitárpengető. Ezzel nemcsak láthatóvá tesznek valami eddig láthatatlan dolgot – az újrahasznosítást –, de hasznos eszközöket is készítenek közvetlen környezetük számára.

MYMI

A jó múzeum élmény. Tudja ezt a „Make Your Museum Interactive” csapata is, akik viszont azzal is tisztában vannak, hogy még mindig kevés az olyan kiállítóhely, ami digitális technológiák segítségével teszi átélhetőbbé a látottakat. 

Az általuk fejlesztett okostelefonos app a felhasználók számára azért előnyös, mert minden digitálisan felturbózott intézmény egy platformról érhető el. De előnyös a múzeumoknak is, ők ugyanis egy meglévő keretrendszerrel tudják gyorsan és egyszerűen izgalmassá tenni a kiállításaikat.

NAPRAKÉSZ MÉHÉSZ PROJEKT

Világméretű gond a méhek pusztulása. Egyes jóslatok szerint, ha kihalnak ezek a végtelenül hasznos, zümmögő kis lények, akkor az egész emberiségnek befellegzett.

A probléma megoldása tehát sürgős, Somogyi Attila pedig egy olyan digitális térképen dolgozik, ami jelentősen megkönnyítené a méhészek dolgát. Egy laikus nem mindig látja, mennyi munka van ezzel a csodálatos tevékenységgel, pedig nem egyszerű műfaj.

Az egyik legnagyobb teher a méhek „vándoroltatása”, vagyis az a folyamat, amikor a kaptárakat egy megfelelő növénnyel beültetett mező mellé szállítja a méhtartó. Ezt a feladatot teszi egyszerűbbé a közösségi szerkesztésen alapuló interaktív méhtérkép.

LAMBA GAMES

Nem titok, hogy a társas- és szerepjátékok óriási reneszánszukat élik az utóbbi időben. Amennyire könnyű manapság egy szórakoztató, intelligens játékot leemelni a boltok polcairól, annyira nehéz egy ilyet a nulláról indulva kitalálni, megtervezni és kivitelezni.

A Lamba Games egyelőre az első társasjátékán dolgozik, de ha ez a projekt célba ér, akkor további komoly tervei vannak a srácoknak a saját brandjük felépítésére.